13 October 2006

Sebelum Terlambat

Debar hatiku semakin bergelora. Aku tak tahu mengapa. Semakin hari semakin debar hati ini. Oh, dunia sememangnya begitu. Tak pernah adil. Mengapa aku yang menjadi mangsa? Ya, Allah! Jauhilah aku dari fitnah dunia.Aku tak mampu untuk menanggungnya. Kau peliharalah hati ini dari segala sifat tercela. Kau hidupkanlah hati ini dengan kalimah zikir Mu. Aku begitu gelisah dan derita saat ini. Aku tak tahu lagi yang mana jalan hidayah Mu. Aku keliru ya Allah!

Ah, sungguh haus rasanya. mencekik-cekik tekakku. Mengapa rasa mencucuk-cucuk tekakku ini ya Allah? Berduri dan berbulu rasanya. Apa yang telah aku telan? Pedihnya tak terucap kata-kata. Tak pernahku rasakan saat seperti ini. Aku makin derita saat ini. Ah, panas! Panaas!

Mataku kini seakan berbalam-balam. Berpinar dan kelabu. Aku tak kenal lagi antara warna hitam dan putih. Oh, sungguh seksa rasanya. Betulkah apa yang aku lihat ini? Kenapa warna hitam yang menyelubungi? Kemana hilangnya warna putih? mana perginya pancaran terik mentari? Aku tak nampak apa-apa sekarang ya Allah!Di mana aku sekarang ya Allah? di manaaa???

Ucaplah Laa Ilaaha Illallah.... Ah, ah! Aku tidak tahuuuuu..

No comments:

Post a Comment