19 October 2006

Perjuangan Belum Selesai


"dah puas pelihara baru hantar balik. Selagi ada hayat saya tak akan ucap terima kasih." Begitulah bunyi ucapan TG Dato' Nik ABdul Aziz apabila ditanya oleh wartawan di rumahnya semalam selepas lima tahun anaknya ditahan di dalam penjara tanpa pembicaraan.

"Anak-anak dan isteri yang masih menunggu kepulangan orang tersayang janganlah berputus asa dan kecewa apabila suami dan ayah mereka tidak termasuk dalam 11 orang dibebaskan semalam, teruskan desakan menuntut keadilan." Demikian pula kenyataan Pengerusi Gerakan Mansuhkan ISA, Syed Ibrahim Syed Noh apabila dihubungi wartawan untuk mengulas pembebasan 11 tahanan ISA yang didakwa terbabit dalam Kumpulan Militan Malaysia (KMM) dan Jemaah Islamiyyah (JI).

“Tempoh pembebasan mereka belum ditetapkan lagi sehingga kerajaan berpuas hati dengan tingkah laku mereka di bawah pengawasan polis."Kata Timb. Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Datuk Johari Baharum.

Inilah antara reaksi-reaksi dan komen spontan berikutan pembebasan 11 tahanan ISA tersebut. Apa-apa pun hal yang berlaku episod kezaliman akta zalim ISA ini tidak mudah untuk dilupakan. Rakyat tidak mudah untuk dikaburi oleh sedikit tindakan kerajaan yang penuh dengan seribu satu plot drama bersirinya itu. Perjuangan perlu diteruskan.

sumber : Berita Harian Online

No comments:

Post a Comment