01 March 2008

Jangan LAH melampaui batas


“Kerajaan Pusat tidak pernah anak tirikan rakyat Kelantan tetapi mereka dihasut Pas supaya jangan mengundi dan menolak BN serta Umno. Itulah kata mereka kepada rakyat Kelantan, sedangkan BN nak bagi Kelantan maju, bukannya apa... tiada udang di sebalik batu.
(Berita Harian)

‘Yang ingin memajukan Kelantan dengan ikhlas dan tegas adalah kerajaan BN. Jika ada peluang, dengan sokongan kuat, saya berani katakan rakyat akan menyaksikan sesuatu yang belum pernah dilihat (dalam pembangunan) sebelum ini berdasarkan potensi besar negeri ini.
(Utusan Malaysia)


Tiada udang di sebalik batu?? Ikhlas dan tegas?? Apakah tiada udang di sebalik batu apabila datang ke Kelantan hanya menjelang pilihan raya?..Memang BN dasar pembohong. Ikhlas dan tegas ke apabila berjanji untuk untuk membina sebuah universiti di Kelantan sejak 1982 dahulu tidak terbina sampai sekarang? Setelah 26 tahun lamanya rakyat Kelantan menunggu janji manis BN membina sebuah universiti... Memang BN dasar pemungkir janji. Adakah kita juga telah lupa bahawa Kelantan terus dianaktirikan oleh kerajaan korup BN apabila sumber kewangan kerajaan negeri dinafikan dan disekat? Memang BN dasar pengkhianat amanah.

Ucapan beliau di Bachok semalam adalah tanda bahawa beliau akan buat apa sahaja untuk menawan Kelantan. Walaupun angin sekarang lebih banyak memihak kepada PAS dan sokongan padu daripada rakyat jelata di Kelantan sungguh mengharukan, akan tetapi, apa-apa sahaja boleh berlaku sekarang ni. Semua sudah sedia maklum perangai jahat BN yang berhati busuk ini, kalau pilihan raya ke -11 yang lalu, mereka mampu menunjukkkan kemenangan yang besar yang tidak sesiapa pun menjangkakannya. Apatah sangat untuk menawan sebuah negari sebesar Kelantan, tentu sekali perancangan rapi telah diatur untuk merealisasikannya. Nampaknya sikap jahat BN ini telah melengkapkan satu lagi ciri-ciri golongan orang munafik...iaitu melampaui batas.

SAbda Rasulullah SAW bermaksud: "Ciri-ciri orang munafik ialah apabila bercakap ia berbohong, apabila berjanji ia mungkiri, apabila diberi amanah ia khianati, dan apabila bergaduh ia melampaui batas."

Sikap melampui batas BN sudah kita sedari dan rasai sejak awal lagi. Segala agensi kerajaan dimanupulasi semahunya untuk tujuan politik mereka. tambahan lagi, SPR juga dikudakannya sesuka hati yang menyebabkan pelbagai perkara yang tidak diingini berlaku. Lihat saja apa yang berlaku semasa hari penamaan calon seminggu lalu. Ketelusan SPR betul-betul diragui...
Memang dasar pelampau.

Cukuplah BN, sudah lama kamu memerintah. Terlampau banyak kerosakan yang telah kamu lakukan di negaraku yang tercinta ini.Kenapalah kamu ingin rosakkan pula negeri kesayanganku itu?..bo laa, pade doh!



No comments:

Post a Comment